tag:blogger.com,1999:blog-5463274019959403268.post5768135452889801922..comments2023-11-06T20:07:24.505+02:00Comments on Länsimetron liityntälinjasto: Etelä-Espoon liityntäyhteyksien suunnittelu käynnistyiUnknownnoreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-5463274019959403268.post-20121264891311705072013-09-16T11:33:48.304+03:002013-09-16T11:33:48.304+03:00Metroasemien suunnittelun yhtenä tavoitteena on es...Metroasemien suunnittelun yhtenä tavoitteena on esteettömyys. Asemien suunnittelusta voi kysyä lisää Länsimetro Oy:ltä. Lisää tietoa löytyy osoitteesta www.lansimetro.fiHSLhttps://www.blogger.com/profile/07513013353289136152noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5463274019959403268.post-64647002226272400842013-09-16T11:31:32.109+03:002013-09-16T11:31:32.109+03:00Kuten blogissa on jo aiemmin mainittu, ei linjaa 2...Kuten blogissa on jo aiemmin mainittu, ei linjaa 20N pidetä hyvänä ratkaisuna, koska se ei palvele liityntää metroon.<br /><br />Kyseisessä jutussa on haastateltu HKL johtokunnan jäseniä. HKL eli Helsingin kaupungin liikennelaitos ei kuitenkaan vastaa joukkoliikenteen suunnittelusta.HKL vastaa raitiovaunujen ja metrojen liikennöinnistä sekä joukkoliikenneinfran eli ratojen, asemien ja varikoiden hoidosta. Joukkoliikenteen suunnittelu kuuluu Helsingin seudun liikenteen (HSL) vastuisiin.HSLhttps://www.blogger.com/profile/07513013353289136152noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5463274019959403268.post-29509620866405779042013-09-09T07:03:57.887+03:002013-09-09T07:03:57.887+03:00Miten hoidetaan huonosti liikkuvien tai liikuntara...Miten hoidetaan huonosti liikkuvien tai liikuntarajoitteisten tai lastenvaunujen & lapsien kanssa liikkuvien henkilöiden turvallinen vaihto bussista metroon ja toisinpäin? Onko tämä huomioitu asemien suunnittelussa?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5463274019959403268.post-29781621619248280142013-09-06T16:00:02.872+03:002013-09-06T16:00:02.872+03:005.9 ilmestyneessä Lauttasaari-lehdessä (s.4)
http:...5.9 ilmestyneessä Lauttasaari-lehdessä (s.4)<br />http://lauttasaari.fi/images/stories/lauttasaarilehti/lehti30-2013.pdf<br /><br />lukee seuraavaa: "Saarelaiset olivat huolissaan sekä<br />liityntälinjojen sujuvuudesta että suoran<br />ydinkeskustayhteyden riittävyydestä. Kivekäs<br />kertoi, että suora linja tulee Katajaharjusta<br />Vattuniemen kautta keskustaan, siis<br />20N yölinjan reitti."<br /><br />Eli asia on siis jo päätetty. Siksi tämä "vuorovaikutus" taitaa olla aika lumetta.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5463274019959403268.post-71028216558212393972013-09-05T13:03:39.268+03:002013-09-05T13:03:39.268+03:00olisi hyvä päästä tapiolasta meilahteen ja päinvas...olisi hyvä päästä tapiolasta meilahteen ja päinvastoin muillakin bussiyhtyksillä kuin 500 sarjalaisilla, niiden aikataulu oletukset kun eivät ole niitä kaikkein luotettavimpia eikä vuorovälit kauhean tiiviitä. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5463274019959403268.post-38770864517370751042013-09-03T11:55:08.287+03:002013-09-03T11:55:08.287+03:00Länsimetron liityntälinjasto pitää suunnitella ett...Länsimetron liityntälinjasto pitää suunnitella ettei siitä tulisi yhtään lisää matka aikaa kuin nykyiselläkään linjastolla, vaan huomattavasti nopeampi kuin nykyinen. Hyödyntäkää Länsiväylää suunnitelessanne Linjastoa. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5463274019959403268.post-45805347537777354742013-09-03T11:50:07.815+03:002013-09-03T11:50:07.815+03:00RunkoLinja (jokeri2) 560 voitaisiin jo alku vaihee...RunkoLinja (jokeri2) 560 voitaisiin jo alku vaiheessa jatkaa Myyrmäestä Leppävaaran kautta Matinkylään , niin ei tarvitsi perustaa toista runkolinjaa reitille ja Linja 560 korvaa linjan 5 ja monia muita linjoja. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5463274019959403268.post-90250682462876799542013-08-30T16:35:12.998+03:002013-08-30T16:35:12.998+03:00Ja muistakaahan se, että Helsingissä olisi hyvä pä...Ja muistakaahan se, että Helsingissä olisi hyvä päästä muuallekin kuin keskustaan ja muualle metroradan varteen. Esim. Meilahdessa sairaala-alue työllistää tuhansia. Siellä on myös paljon kolmivuorotyöläisiä ja se täytyy ottaa huomioon. Itse en ainakaan haluaisi bussi-metro-bussi -yhdistelmää työmatkalle, koska vaihdot vievät niin paljon aikaa. Nykyisin toimivin ja nopein yhteys on arkiaamuisin 107 ja 503/504, niillä pääsee n. 40 minuutissa töihin, tosin nyt taas syysaikatauluissa matka-aika kasvoi jonkin verran odotusten takia. Muina aikoina ko. Yhteys ei toteudu tai muuten sovi, joten matka-aikakin nousee heti yli 45:n minuuttiin, iltaisin odotuksineen saattaa mennä lähes tuntikin. Kahdesti kesän aikana jopa 1,5 h, koska bussi oli myöhässä.Mikaelhttps://www.blogger.com/profile/02594507113548464533noreply@blogger.com